Obchodné podmienky
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Prevádzkovateľ
Internetový obchod na adrese www.mojabonsai.sk (ďalej len „internetový obchod“) je prevádzkovaný spoločnosťou Bonsai centrum s.r.o.Libčany 137, 50322, zapísanou v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Hradci Králové, oddiel C, vložka 21155, IČO: 27474640, DIČ CZ27474640 (ďalej len „predávajúci“ alebo „prevádzkovateľ“), bankové spojenie: Fio banka 2501704697/2010
1.2. Kupujúci
1.2.1. Kupujúcim je každý návštevník internetového obchodu, bez ohľadu na to, či koná ako spotrebiteľ alebo ako podnikateľ (ďalej len „kupujúci“).
1.2.2. Spotrebiteľom je kupujúci fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti (ďalej len „spotrebiteľ“).
1.2.3. Podnikateľom je kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom. Za podnikateľa sa považuje aj každá osoba, ktorá uzatvára zmluvy súvisiace s vlastnou obchodnou, výrobnou alebo podobnou činnosťou alebo pri samostatnom výkone svojho povolania, prípadne osoba, ktorá koná v mene alebo na účet podnikateľa (ďalej len „podnikateľ“).
1.3. Obchodné podmienky
1.3.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu (ďalej len „kúpna zmluva“).
1.3.2. Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Ak v kúpnej zmluve alebo v jej prílohách nie je výslovne uvedené odlišné ustanovenie alebo platnosť niektorých ustanovení týchto obchodných podmienok nie je kúpnou zmluvou alebo iným výslovným ujednaním medzi predávajúcim a kupujúcim vylúčená alebo inak upravená, v ostatných prípadoch sa na vzájomné vzťahy zmluvných strán vzťahujú tieto obchodné podmienky.
1.3.3. Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktoré nie sú výslovne upravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník. Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom sa zároveň riadia zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.
2. Uzavretie kúpnej zmluvy, spôsob dopravy a platby
2.1. Ponuka tovaru
Tovar ponúkaný prostredníctvom internetového obchodu je ponukou tovaru, ktorá má iba informatívny charakter. Ponuka tovaru sa nepovažuje za návrh na dodanie tovaru v zmysle § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka a prevádzkovateľ nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu týkajúcu sa ponúkaného tovaru.
2.2. Objednávka
2.2.1. Objednávku môže kupujúci vytvoriť pomocou formulára na stránkach internetového obchodu. Pri vytváraní objednávky pomocou formulára kupujúci najskôr vyberie tovar, o ktorý má záujem. Po výbere požadovaného množstva, spôsobu dopravy (pozri článok 2.4.1.) a spôsobu platby (pozri článok 2.5.1.) kupujúci potvrdí svoju objednávku, čím podá záväznú ponuku na uzavretie kúpnej zmluvy medzi kupujúcim a prevádzkovateľom.
2.2.2. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že si prečítal tieto obchodné podmienky a v plnom rozsahu s nimi súhlasí.
2.3. Uzavretie kúpnej zmluvy
2.3.1. Prevádzkovateľ sa zaväzuje prijať návrh kúpnej zmluvy kupujúceho (objednávku), ak tento návrh nie je v rozpore s obchodnými podmienkami a prevádzkovateľ nemá konkrétny dôvod domnievať sa, že kupujúci poruší kúpnu zmluvu. Prevádzkovateľ potvrdí prijatie návrhu prostredníctvom správy na elektronickú adresu kupujúceho.
2.3.2. Zmluvný vzťah medzi prevádzkovateľom a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktorú prevádzkovateľ zašle kupujúcemu na elektronickú adresu, ktorú uviedol v objednávke.
2.3.3. Náklady, ktoré kupujúcemu vzniknú pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (napr. náklady na internetové pripojenie alebo náklady na telefonické hovory), hradí kupujúci sám.
2.4. Spôsob dopravy
2.4.1. Ak nie je v kúpnej zmluve dohodnuté inak, spôsob dodania tovaru určuje predávajúci. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe požiadavky kupujúceho, kupujúci znáša riziko spojené s takýmto spôsobom dopravy, vrátane prípadných dodatočných nákladov na zvolený spôsob dopravy.
2.4.2. Prevádzkovateľ sa zaväzuje informovať kupujúceho o odoslaní tovaru na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci uviedol pri vytváraní objednávky.
2.4.3. Odoslaním objednaného tovaru sa rozumie jeho odoslanie na adresu uvedenú kupujúcim pri vytváraní objednávky. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo pripočítať náklady na zaslanie tovaru k cene objednávky podľa aktuálneho cenníka prepravcu.
2.4.4. V prípade zasielania tovaru do zahraničia si prevádzkovateľ vyhradzuje právo pripočítať k štandardnej cene dopravy dodatočné náklady za dopravu do zahraničia.
2.5. Spôsob platby
2.5.1. Prevádzkovateľ ponúka na výber tieto spôsoby platby: platobnou kartou cez internet prostredníctvom platobnej brány GoPay, bankovým prevodom po dokončení objednávky, na dobierku pri prevzatí od prepravcu, v hotovosti pri osobnom prevzatí na výdajnom mieste prevádzkovateľa.
2.5.2. Pri výbere platby platobnou kartou cez internet bude kupujúci po dokončení objednávky presmerovaný na platobný server tretej strany, kde vyplní potrebné platobné údaje. Po overení ich platnosti bude objednávka potvrdená a kúpna cena odpočítaná z účtu kupujúceho.
2.5.3. Pri výbere platby bankovým prevodom kupujúci uhradí cenu objednávky pred jej vybavením na bankový účet predávajúceho. Na vybavenie objednávky je potrebné uhradiť platbu pod variabilným symbolom, ktorým je číslo objednávky a ktoré kupujúci získa po dokončení objednávky. V prípade platby za tovar formou bankového prevodu sa kúpna cena považuje za uhradenú dňom, kedy bola príslušná suma pripísaná na účet predávajúceho.
2.5.4 V prípade platby na dobierku pri prevzatí tovaru od prepravcu si prevádzkovateľ vyhradzuje právo pripočítať náklady za vybavenie dobierky k cene objednávky.
2.5.5. Všetky zmeny vrátane zmien cien v internetovom obchode sú vyhradené. Cena je platná v čase objednávky.
2.5.6. Ceny ponúkaného tovaru a služieb sú uvedené vrátane DPH. Ak nie je pri cene výslovne uvedené, že cena je uvedená bez DPH.
2.6. Práva a povinnosti vyplývajúce z uzavretia kúpnej zmluvy
2.6.1. Prevádzkovateľ je povinný dodať kupujúcemu objednaný tovar za dohodnutú cenu a kupujúci je povinný tovar prevziať a zaplatiť kúpnu cenu.
2.6.2. V prípade porušenia podmienok kúpnej zmluvy alebo obchodných podmienok kupujúcim si prevádzkovateľ vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. V takom prípade je kupujúci povinný uhradiť prevádzkovateľovi všetky náklady spojené s jeho objednávkou, najmä náklady na zaslanie tovaru, ak ho kupujúci neprevezme.
2.6.3. Kupujúci je povinný najmä pri objednávaní tovaru uvádzať správne a pravdivé údaje. Údaje potrebné na uzavretie kúpnej zmluvy uvedené kupujúcim sú predávajúcim považované za správne.
2.6.4. Predávajúci nie je vo vzťahu k kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.
2.6.5. Kupujúci týmto preberá na seba riziko zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
2.6.6. Všetky oznámenia predávajúceho môžu byť kupujúcemu doručované na elektronickú adresu uvedenú v jeho užívateľskom účte alebo uvedenú kupujúcim v objednávke.
2.7. Darčekové poukážky a zľavové kódy
2.7.1. Kupujúci môže pri vytváraní objednávky zadať kódy uvedené na zakúpených darčekových poukazoch a zľavové kódy poskytnuté prevádzkovateľom v súlade s ich pravidlami.
2.7.2. Pokiaľ prevádzkovateľ výslovne neurčí inak, darčekové poukazy ani zľavové kódy:
nie je možné uplatňovať opakovane;
nie je možné vzájomne kombinovať.
2.7.3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy z akéhokoľvek dôvodu alebo akéhokoľvek iného oprávneného vrátenia tovaru kupujúcim predávajúcemu zakúpeného na základe zľavového kódu má kupujúci nárok iba na vrátenie sumy, ktorú za nákup tovaru skutočne zaplatil peňažnými prostriedkami. Predávajúci môže rozhodnúť, či a v akej hodnote vystaví kupujúcemu nový zľavový kód.
2.7.4. Ak má darčekový poukaz alebo zľavový kód obmedzenú platnosť, kupujúci je oprávnený darčekový poukaz alebo zľavový kód použiť len pred uplynutím jeho platnosti. Predávajúci neposkytuje peniaze ani žiadnu inú formu kompenzácie za nevyužitú hodnotu darčekového poukazu alebo zľavového kódu.
2.7.5. Darčekový poukaz ani zľavový kód nie je možné vymeniť za peniaze. V prípade, že kupujúci odoberie tovar za nižšiu cenu, ako je hodnota darčekového poukazu alebo zľavového kódu, nemá nárok na doplatok hodnoty darčekového poukazu alebo zľavového kódu ani na nový darčekový poukaz alebo zľavový kód na zvyšnú hodnotu pôvodného uplatneného darčekového poukazu alebo zľavového kódu.
2.7.6. V prípade, že darčekový poukaz alebo zľavový kód bude uplatnený v rozpore s pravidlami prevádzkovateľa pre použitie príslušných darčekových poukazov a zľavových kódov, má prevádzkovateľ právo takto uplatnený darčekový poukaz alebo zľavový kód odmietnuť a odstúpiť od uzavretej kúpnej zmluvy. V prípade, že vzniknú pri výklade pravidiel nejasnosti, platí ich výklad stanovený prevádzkovateľom.
3. Dodanie tovaru
3.1. Dodacie lehoty
3.1.1. Prevádzkovateľ sa zaväzuje odoslať tovar kupujúcemu v najbližšom možnom termíne. Dodacie lehoty, ak sú uvedené pri tovare, majú iba informatívny charakter a nie sú pre prevádzkovateľa záväzné.
3.1.2. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za škody spôsobené oneskorením odoslania alebo doručenia tovaru z akéhokoľvek dôvodu.
3.2. Preprava, doručenie a prevzatie tovaru
3.2.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k zakúpenému tovaru jeho prevzatím. V okamihu prevzatia tovaru prechádza na kupujúceho aj riziko poškodenia tovaru.
3.2.2. Súčasťou dodávky je doklad o kúpe tovaru, ktorý uvádza dátum predaja, označenie tovaru, kúpnu cenu a údaje o predávajúcom. Predávajúci zašle kupujúcemu na požiadanie daňový doklad v elektronickej forme.
3.2.3. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad to bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia poškodenia obalu, ktoré svedčí o neoprávnenom vniknutí do zásielky, sa kupujúcemu odporúča zásielku od prepravcu neprevziať a vyplniť záznam o poškodení zásielky. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci tovar bol neporušený.
3.2.4. Reklamácie mechanického poškodenia tovaru, nezodpovedajúceho tovaru atď., ktoré neboli zrejmé pri prevzatí zásielky od prepravcu, je kupujúci povinný uplatniť bezodkladne po ich zistení. Prevádzkovateľ nezodpovedá za poškodenie tovaru vzniknuté pri jeho preprave, ak kupujúci bezodkladne neuplatní toto poškodenie v súlade s bodmi 3.2.3. a 3.2.4. týchto obchodných podmienok.
3.2.5. V prípade, že z dôvodov na strane kupujúceho je potrebné tovar doručiť opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručením tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
4. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
4.1. Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim
4.1.1. Ak je kúpna zmluva uzavretá prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie (prostredníctvom internetového obchodu), má spotrebiteľ v súlade s § 1829 a nasl. občianskeho zákonníka právo bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Vrátené tovar musí byť kompletný, nepoškodený, preukázateľne nepoužitý a s originálnymi visačkami.
4.1.2. Ak spotrebiteľ v zákonnej 14-dňovej lehote oznámi prevádzkovateľovi, že odstupuje od zmluvy, kúpna zmluva sa od začiatku ruší. Na odstúpenie od zmluvy môže spotrebiteľ použiť formulár na odstúpenie od zmluvy a reklamácie, ktorý dostal spolu s zakúpeným tovarom. Vo formulári by malo byť uvedené aspoň meno a priezvisko kupujúceho, číslo objednávky, označenie tovaru a číslo účtu na vrátenie peňazí.
4.1.3. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy v zákonnej 14-dňovej lehote sa považuje za dodržanú, ak spotrebiteľ v jej priebehu zašle predávajúcemu oznámenie, že odstupuje od zmluvy.
4.1.4. V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy v zákonnej 14-dňovej lehote a vrátený tovar nie je kompletný, nemá originálne visačky alebo je preukázateľne používané alebo poškodené, prevádzkovateľ má voči spotrebiteľovi nárok na náhradu škody a je oprávnený takto vzniknutý nárok na náhradu škody jednostranne započítať voči pohľadávke spotrebiteľa voči prevádzkovateľovi na vrátenie kúpnej ceny. Prevádzkovateľ v takom prípade vráti spotrebiteľovi len takto zníženú kúpnu cenu.
4.1.5. Spotrebiteľ berie na vedomie, že podľa § 1837 občianskeho zákonníka nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípadoch uvedených v tomto ustanovení, najmä v prípade dodania tovaru, ktorý bol upravený podľa želania kupujúceho alebo pre jeho osobu, ďalej v prípade dodania tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, tovar v uzavretom obale, ktorý kupujúci vybral z obalu a z hygienických dôvodov nie je možné vrátiť (napr. spodná bielizeň a plavky), dodávky zvukových alebo obrazových záznamov alebo počítačových programov, ak porušil ich pôvodný obal, alebo dodávky novín, periodík alebo časopisov.
4.1.6. V prípade uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy kupujúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, zašle alebo odovzdá predávajúcemu tovar, ktorý od neho dostal, vrátane všetkých jeho súčastí a príslušenstva.
4.1.7. Ak spotrebiteľ oprávnene odstúpi od kúpnej zmluvy, prevádzkovateľ je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, vrátiť všetky finančné prostriedky vrátane nákladov na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru, prevodom na bankový účet spotrebiteľa alebo v hotovosti na adrese prevádzky. Predávajúci vráti spotrebiteľovi prijaté finančné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým spotrebiteľ súhlasil a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.
4.1.8. Ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, prevádzkovateľ nie je povinný vrátiť prijaté finančné prostriedky spotrebiteľovi skôr, ako mu spotrebiteľ odovzdá tovar alebo preukáže, že tovar prevádzkovateľovi odoslal.
4.1.9. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy neoprávnene a napriek tomu zašle tovar prevádzkovateľovi, tovar nebude prijatý, prípadne bude na náklady spotrebiteľa zaslaný späť.
4.1.10. Ak je spolu s tovarom poskytnutý kupujúcemu dar, darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim je uzavretá s rozvazovacou podmienkou, že v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho darovacia zmluva týkajúca sa takéhoto daru stráca platnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom vrátiť predávajúcemu aj poskytnutý dar.
4.2. Odstúpenie od kúpnej zmluvy prevádzkovateľom
4.2.1. Prevádzkovateľ dbá na dobrú orientáciu v oblasti trhu s predávaným tovarom, napriek tomu môžu výnimočne nastať situácie, keď nebude schopný dodať objednaný tovar za podmienok dohodnutých v kúpnej zmluve. Prevádzkovateľ si preto vyhradzuje právo v takýchto prípadoch odstúpiť od kúpnej zmluvy.
4.2.2. Prevádzkovateľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak došlo k výrazným zmenám cien dodávateľa objednaného tovaru, došlo k výrazným zmenám cien prepravy tovaru alebo ak prevádzkovateľ zistí, že tovar bol omylom ponúknutý za nesprávnu cenu a kupujúci neakceptoval príslušnú zmenu kúpnej zmluvy, t. j. zvýšenie ceny tovaru alebo zvýšenie nákladov na prepravu.
4.2.3. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej s kupujúcim, ktorý v niektorom z predchádzajúcich záväzkových vzťahov s predávajúcim podstatným spôsobom porušil akúkoľvek svoju povinnosť. Podstatné porušenie predchádzajúceho záväzného vzťahu sa na účely odstúpenia od zmluvy považuje za správanie v zmysle § 2002 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
4.2.4. Ak prevádzkovateľ odstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný o tom bezodkladne informovať kupujúceho na elektronickú adresu uvedenú kupujúcim pri vytvorení objednávky. Ďalej je povinný vrátiť kupujúcemu plnú kúpnu cenu tovaru, ak už bola uhradená.
5. Práva z vadného plnenia
5.1. Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občianskeho zákonníka) a zákonom o ochrane spotrebiteľa.
5.2. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu najmä za to, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
má tovar vlastnosti, ktoré si zmluvné strany dohodli, a ak dohoda chýba, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísali alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy, ktorú vykonávali,
je tovar vhodný na účel, ktorý predávajúci uvádza pre jeho použitie alebo na ktorý sa tovar tohto druhu zvyčajne používa,
tovar zodpovedá kvalite alebo prevedeniu dohodnutému vzoru alebo predlohe, ak bola kvalita alebo prevedenie určené podľa dohodnutého vzoru alebo predlohy,
tovar je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
tovar spĺňa požiadavky právnych predpisov.
5.3. Spotrebiteľ má právo uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v zákonnej lehote, t. j. 24 mesiacov od prevzatia. Ak je na predávanom tovare, na jeho obale, v návode priloženom k tovaru alebo v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, počas ktorej je možné tovar používať, uplatňujú sa zákonné ustanovenia o záruke za kvalitu. Ak sa vada prejaví v priebehu 6 mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí.
5.4. Práva vyplývajúce z vadného plnenia môže kupujúci uplatniť u predávajúceho na adrese jeho prevádzky, a to osobne alebo zaslaním poštou alebo inou zásielkovou službou. Za moment uplatnenia reklamácie sa považuje moment, keď predávajúci dostal od kupujúceho reklamované tovar.
5.5. Pri uplatnení práva z vadného plnenia je kupujúci povinný preukázať uzavretie kúpnej zmluvy. Prevádzkovateľ odporúča na tento účel predložiť najmä potvrdenie o kúpe.
5.6. Kupujúci je povinný reklamovať predávajúcemu vadu, t. j. dodať popis vady tovaru, kvôli ktorej ho reklamuje.
5.7. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
5.8. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii zo strany spotrebiteľa ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu tovaru alebo služby potrebná na odborné posúdenie vady. Reklamácia zo strany spotrebiteľa vrátane odstránenia vady bude predávajúcim vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa predávajúci so spotrebiteľom nedohodne na dlhšej lehote.
5.9. Ak prevádzkovateľ reklamáciu neodmietne, vystaví kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie, ktoré bude obsahovať okrem iného identifikáciu prevádzkovateľa a kupujúceho, obsah reklamácie podľa kupujúceho, spôsob vybavenia reklamácie, ktorý kupujúci požaduje, dátum a miesto prijatia reklamácie a podpis zamestnanca prevádzkovateľa.
5.10. Spotrebiteľ má právo na úhradu účelne vynaložených nákladov spojených s uplatnením svojho práva z vadného plnenia.
5.11. Prevádzkovateľ je povinný informovať kupujúceho o vybavení reklamácie a spôsobe jej vybavenia na e-mailovú adresu, ktorú uviedol pri reklamácii, alebo prostredníctvom iných kontaktných údajov, na základe ktorých bude možné kupujúceho upozorniť na vybavenie reklamácie. Prevádzkovateľ v tomto oznámení uvedie lehotu na vyzdvihnutie reklamovaného tovaru.
5.12. Ak kupujúci nevyzdvihne reklamované tovar v lehote stanovenej prevádzkovateľom, prevádzkovateľ je oprávnený účtovať primerané skladné alebo tovar sám predať na účet kupujúceho. O tomto postupe musí prevádzkovateľ kupujúceho vopred informovať a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru.
5.13. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za žiadne straty, zranenia alebo poškodenie majetku, či už priame alebo nepriame, spôsobené vadou dodaného tovaru, ak táto strata, zranenie alebo poškodenie majetku nevzniklo nedbanlivosťou, zanedbaním alebo úmyselne zo strany prevádzkovateľa.
6. Ochrana osobných údajov
6.1. Nakladanie s osobnými údajmi kupujúcich podlieha úprave zákona č. 101/2000 Zb., o ochrane osobných údajov a o zmene niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov.
6.2. Kupujúci súhlasí so spracovaním svojich osobných údajov, ktorými sa rozumejú meno a priezvisko, adresu bydliska, identifikačné číslo, daňové identifikačné číslo, elektronickú adresu, pohlavie, číslo bankového účtu a telefónne číslo, a udeľuje súhlas so zhromažďovaním a spracovaním svojich osobných údajov prevádzkovateľom na účely realizácie práv a povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, prevádzkovania vernostného programu a na účely vedenia užívateľského účtu. Ak kupujúci nezvolí inú možnosť, súhlasí so spracovaním osobných údajov predávajúcim aj na účely zasielania obchodných oznámení kupujúcemu. Súhlas so zasielaním obchodných oznámení kupujúci udeľuje dobrovoľne a môže ho kedykoľvek bezplatne odvolať prostredníctvom odkazu uvedeného na konci obchodného oznámenia. Súhlas so spracovaním osobných údajov v celom rozsahu podľa tohto článku nie je podmienkou, ktorá by sama o sebe znemožňovala uzavretie kúpnej zmluvy.
6.3. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný uvádzať svoje osobné údaje (pri registrácii, vo svojom užívateľskom účte alebo pri objednávke) správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať predajcu o zmene svojich osobných údajov.
6.4. Predávajúci môže spracovanie osobných údajov kupujúceho poveriť tretiu osobu ako spracovateľa.
6.5. Osobné údaje budú spracúvané na dobu neurčitú v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.
6.6. Ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci alebo spracovateľ spracúva jeho osobné údaje v rozpore s ochranou súkromného a osobného života kupujúceho alebo v rozpore so zákonom, najmä ak sú osobné údaje nepresné vzhľadom na účel ich spracúvania, môže:
požiadať predajcu alebo spracovateľa o vysvetlenie,
požiadať predajcu alebo spracovateľa, aby takýto stav odstránil.
6.7. Ak kupujúci požiada o informácie o spracovaní svojich osobných údajov, predajca je povinný mu tieto informácie poskytnúť. Predajca má právo za poskytnutie informácií podľa predchádzajúcej vety požadovať primeranú úhradu, ktorá neprekročí náklady potrebné na poskytnutie informácií.
6.8. Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií týkajúcich sa tovaru, služieb alebo podniku predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu kupujúceho.
6.9. Kupujúci súhlasí s ukladaním tzv. cookies na svojom počítači. Prostredníctvom nastavení svojho webového prehliadača môže kupujúci jednotlivé cookies ručne vymazať, blokovať alebo úplne zakázať. Jednotlivé cookies je možné blokovať alebo povoliť len pre konkrétne stránky.
7. Záverečné ustanovenia
7.1. Jazyk komunikácie medzi prevádzkovateľom a kupujúcim a jazyk kúpnej zmluvy je český jazyk. Uzatvorené kúpne zmluvy sú prevádzkovateľom archivované v elektronickej podobe a nie sú prístupné iným osobám.
7.2. V prípade, že by niektoré ustanovenie týchto obchodných podmienok bolo z akéhokoľvek dôvodu neplatné alebo neúčinné, táto skutočnosť nespôsobuje neplatnosť alebo neúčinnosť ostatných častí obchodných podmienok alebo kúpnej zmluvy.
7.3. Prevádzkovateľ môže zmeniť alebo doplniť znenie obchodných podmienok. Zmenené obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia. Práva a povinnosti prevádzkovateľa a kupujúceho, ktoré vznikli pred dňom nadobudnutia účinnosti nového znenia obchodných podmienok, nie sú touto zmenou dotknuté.
7.4. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom zmluvné strany dohadujú, že vzťah sa riadi českým právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.
7.5. Predávajúci je oprávnený predávať tovar na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Česká obchodní inspekce vykonáva v vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.
7.6. Zmluvné strany sa dohodli, že na prejednávanie akýchkoľvek sporov medzi prevádzkovateľom a kupujúcim sú príslušné súdy Českej republiky. Prípadné spory medzi prevádzkovateľom a spotrebiteľom je možné riešiť aj mimosúdnou cestou. V takom prípade môže spotrebiteľ kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporov, ktorým je napríklad Česká obchodná inšpekcia, alebo spor riešiť online prostredníctvom na to určenej platformy ODR. Predtým, ako sa pristúpi k mimosúdnemu riešeniu sporu, prevádzkovateľ odporúča kupujúcemu na vyriešenie vzniknutej situácie najskôr využiť elektronickú adresu info@bonsaicentrum.cz.
Doprava a platba
V súčasnosti zasielame tovar prostredníctvom Českej pošty alebo PPL. Ceny jednotlivých spôsobov dopravy nájdete v tabuľkách nižšie.
Prehľad cien dopravy pre Českú republiku
PPL (poplatok za dobierku 40 Kč) Platba vopred Platba na dobierku Doba dodania *
89 Kč 129 Kč 1 - 2 dni
Prehľad cien dopravy pre Slovensko
PPL (poplatok za dobierku 50 Kč) Platba vopred Platba na dobierku Doba dodania *
150 Kč 200 Kč 3 - 5 dní
* Uvedené dodacie lehoty platia len v pracovné dni. O víkendoch väčšina prepravcov tovar neprepravuje.
Platby
Pre maximálnu spokojnosť všetkých zákazníkov v súčasnosti ponúkame štyri spôsoby platby za tovar.
Prehľad dostupných spôsobov platby
Dobírka Platba poštárovi / kuriérovi pri prevzatí balíka
Platba prevodom na účet Ak si zvolíte platbu prevodom, spolu s potvrdením objednávky vám na e-mail zašleme pokyny k platbe. Potom je nutné dbát na správné vyplnenie čísla účtu a var. symbolu ve Vašem internetovém bankovnictví. Ihned po připsání platby na náš účet bude objednávka expedována. Převod peněz mezi bankami obvykle trvá maximálně 24 hodin (v pracovní dny).
Bankové spojenie
Fio banka a.s.
Číslo bankového účtu: 2501704697/2010
Platba na mieste pri osobnom odbere Pohodlná platba v hotovosti v sídle spoločnosti (Libčany)
Platba platební kartou V súčasnosti je možné v našom e-shope platiť kreditnými kartami. Platba kreditnou kartou nie je spojená s žiadnymi poplatkami!
V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať na e-mailovej adrese info@bonsaicentrum.cz alebo telefónnom čísle (+420) 495585430 alebo (+420) 734487130.
Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v prípade technického výpadku najneskôr do 48 hodín.
Kontakty
Nižšie uvedené kontaktné údaje slúžia v prípade potreby komunikácie ohľadom vášho problému alebo otázky týkajúcej sa reklamčného procesu.
Bonsai centrum s.r.o., Libčany 137, 50322
Tel: (+420) 49 558 54 30 E-mail: info@bonsaicentrum.cz
V Libčanech dne 2.10.2019